Biserica marturisita in Crez nu este cea Ortodoxa – afirma episcopul Chiril Catarellos

chiril

Unul din reprezentantii Patriarhiei Ecumenice a Constantinopolului , cea care a organizat Sinodul Talharesc din Creta afirma ca : “Biserica marturisita in Crez nu este Biserica Ortodoxa” si ca ” in Traditia ortodoxa nu se spune nicaieri ca Biserica Ortodoxa este Cea Una Sfanta si Apostoleasca despre care se vorbeste in Crez”. Potrivit Episcopului Chiril “cei care considera Biserica Ortodoxa ca fiind Cea Una se insala. Traditia patristica si canonica a Bisericii noastre include de asemenea bisericile celelalte(ne-ortodoxe n.n.) ” considera reprezentantul Patriarhiei Constantinopolului.

Sursa : http://www.pravoslavie.ru/english/94565.htm

Traducere Ortodoxos.ro

Cu alte cuvinte acest reprezentant al Patriarhiei Constantinopolului considera ca din Biserica Ortodoxa fac parte si bisericile eretice. Oare nu este destul de clar cine sunt cei care iau deciziile in cadrul acestui asa-zis sinod?

mitropolit Iov

Tot de pe acelasi site aflam ca asa-zisul “Mare si Sfant Sinod din Creta” va fi o structura permanenta in cadrul Bisericii Ortodoxe.

“Intaistatatorii Bisericii Ortodoxe care s-au adunat la Marele si Sfantul Sinod si-au exprimat dorinta ca acesta sa devina un nou organism care sa se intruneasca cu regularitate sa rezolve problemele cu care se confrunta Ortodoxia in secolul 21” a spus reporterilor reprezentatul Patriarhiei Ecumenice a Constantinopolului Mitropolitul Iov de Telmessos.

Mitropolitul a subliniat faptul ca “marele si Sfantul Sinod ce se afla in desfasurare in Creta, este in concordanta cu deciziile Intaistatatorilor Bisericilor Ortodoxe din Ianuarie 2016” si “nicio alta institutie nu are dreptul sa schimbe o decizie pan-ortodoxa luata de acest sinod”.

Cu alte cuvinte orice decizie luata de Sinodul Pan-ortodox nu poate fi contestata, este infailibila chiar daca contravine Sfintilor Parinti,Traditiei Ortodoxe sau credintei predate de catre Sfintii Apostoli. Iata cum dupa modelul papistas , acest sinod talharesc devine infailibil precum ereticul papa .

Sursa :http://www.pravoslavie.ru/english/94555.htm

Traducere ortodoxos.ro

Mai jos iata un filmulet in care se pot vedea cateva imagini de la una din vecerniile desfasurate in cadrul asa-zisului sinod , la care participa si eretici copti sau catolici , unde fiecare ‘se roaga’ pe limba lui -minutul 1:50. Rugaciunile in comun cu ereticii sunt strict interzise conform Canoanelor Bisericii Ortodoxe .

sursa : https://www.youtube.com/watch?v=owWLm_U2Q9Y

3 Comments

  1. Canonul 45 Apostolic
    „Episcopul, sau prezbiterul, sau diaconul, impreuna cu ereticii rugandu-se, sa se afuriseasca numai.
    Iar de au dat lor voie, ca unor clerici a lucra ceva, sa se cateriseasca.”

    Talcuire
    „Canonul acesta randuieste, ca oricare Episcop, sau prezbiter, sau diacon daca numai impreuna s-ar ruga, dar nu si impreuna ar Liturghisi cu ereticii, sa se afuriseasca. Ca cel ce impreuna se roaga cu afurisitii (precum acest fel sunt ereticii) trebuie impreuna a se afurisi si el, dupa Canonul 10 al acestora-si Apostoli.
    Iar de au iertat ereticilor acestora sa lucreze vreo slujire ca clericii, sa se cateriseasca. Fiindca oricare cleric va si liturghisi (impreuna liturghisi) cu cel caterisit (precum unii ca acestia sunt si ereticii, dupa Canonul 2 si 4 al Soborului 3) impreuna se cateriseste si el, dupa al 11-lea Canon al Apostolilor.
    Ca se cuvine pe eretici sa-i uram si sa ne intoarcem fetele dinspre ei, dar nu candva si sa ne rugam impreuna cu ei, sau sa iertam lor a lucra vreo slujire Bisericeasca, ori ca niste clerici, ori ca niste ierei.”
    ( Pidalion – Carma Bisericii Ortodoxe, dupa exemplarul original tiparit la Manastirea Neamt in anul 1844 )

    Canonul 65 Apostolic
    „Daca vreun cleric sau mirean va intra in Sinagoga iudeilor, sau a ereticilor, spre a se ruga, sa se cateriseasca si sa se afuriseasca.”
    [Apostolic 7, 45, 71; Sobor 6, 11; Antiohia 1; Laodiceea 6, 32, 33, 37, 38]

    Talcuire
    „Mare pacat socoteste Canonul acesta a intra vreun crestin in Sinagoga iudeilor sau a ereticilor, pentru ca sa se roage. Ca ce parte este credinciosului cu cel necredincios (II Corinteni 6, 15) dupa dumnezeiscul Apostol? Caci, daca insusi iudeii intrand in sinagogile lor si jertfe facand, faradelege fac, fiind opriti afara de Ierusalim a aduce jertfa dupa lege (precum o marturiseste aceasta dumnezeiescul Iustin in dialogul cel catre Trifon, Sozomen in Bisericeasca istorie cartea 5, cap. 21, si Hrisostom in cuvantul al 2-lea impotriva iudeilor), cu cat mai vartos face faradelege crestinul acela ce se roaga impreuna cu rastignitorii lui Hristos.
    Dar si biserica si adunarea ereticilor, ca una ce impotriva de dreptslavitori cugeta, nu se cuvine a se cinsti, ci mai vartos a se lepada.
    Pentru aceasta si Canonul acesta randuieste, ca oricare cleric sau mirean, ar intra in sinagoga iudeilor sau a ereticilor pentru ruga, clericul, ca unul ce foarte a pacatuit, sa se cateriseasca si impreuna sa se si afuriseasca, iar mireanul numai sa se afuriseasca, fiindca, ca un mirean mai putin a pacatuit decat clericul, facand-o aceasta, ca a se caterisi fiind mirean nu se poate.
    Sau mai drept, precum altii talcuiesc, clericul cel ce ar intra in sinagoga sa se roage, sa se cateriseasca, iar mireanul sa se afuriseasca.”
    ( Pidalion – Carma Bisericii Ortodoxe, dupa exemplarul original tiparit la Manastirea Neamt in anul 1844 )

    Canonul 15, Sinodul I-II Constantinopol
    “Cele randuite pentru prezbiteri, Episcopi si Mitropoliti, cu mult mai vartos pentru Patriarhi se potrivesc. Drept aceea daca vreun prezbiter, sau Episcop, sau Mitropolit, ar indrazni a se departa de impartasirea cea catre Patriarhul sau, si nu ar pomeni numele acestuia, precum este hotarat si randui t intru Ddumnezeiasca Mistagoghie, ci mai inainte de sinodiceasca infatisare si de deplinita lui osandire ar face schisma, aceasta a hotarat Sfantul Sinod, cu totul a fi strain de toata ierarhia (preotia), daca numai se va vadi ca a nelegiuit acest lucru. Si mai ales s-au pecetluit si s-au hotarat acestea pentru cei ce sub pretextul oarecaror vinovatii se departeaza de intai statatorii lor, si fac schisma si rup unitatea Bisericii.
    Caci cei ce se despart pe sine-si de impartasirea cea catre intaiul statator al lor pentru oarecare eres osandit de Sfintele Sinoade, sau de Sfintii Parinti, fireste adica, de comuniunea cu acela, care propovaduieste eresul in public, si cu capul descoperit il invata, unii ca acestia nu numai ca nu se vor supune cercetarii canonicesti, ingradindu-se pe sine-si de impartasirea numitului Episcop, mai inainte de sinodiceasca cercetare, ci si de cinstea cuvenita celor dreptslavitori se vor invrednici. Ca nu au osandit Episcopi, ci minciuno-episcopi si minciuno-invatatori. Si nu cu schisma au rupt unirea Bisericii, ci s-au silit a izbavi Biserica de schisme si dezbinari.”
    [Apostolesc 31; Sinod 4, 18; Sinod 6, 10, 31, 34; Sinod 1 si 2, 12, 13, 14; Gangra 6; Cartagina 10, 11, 62; Antiohia 5]

    Talcuire:
    Cele ce Canoanele cele de mai sus au randuit pentru Episcopi si Mitropoliti, acesteasi le randuieste cu mult mai vartos Canonul acesta pentru Patriarhi. Insa acestea sa se faca daca pentru oarecare vinovatii, curvii sa zicem sau ierosilii (adica furare de cele Sfinte) si altele ca acestea, s-ar desparti de impartasirea cu intaiul sezator al lor, iar daca intai sezatorii cei numiti ar fi eretici si eresul lor l-ar propovadui intru aratare, si supusii lor pentru aceasta se despart de ei mai inainte de Sinodiceasca judecata pentru eresul acela.
    Unii ca acestia despartindu-se de aceia, nu numai ca nu se osandesc, ci si de cinstea cuvenita ca niste dreptslavitori sunt vrednici. Ca nu au pricinuit schisma Bisericii cu osandirea aceasta, ci mai ales au salvat de schisma si de eresul minciuno-episcopilor acelora.
    ( Pidalion – Carma Bisericii Ortodoxe, dupa exemplarul original tiparit la Manastirea Neamt in anul 1844 )

  2. Patericul egiptean:

    Spuneau pentru Avva Agathon că s-au dus unii la dânsul, auzind ca are mare dreapta socoteala. Și vrând să-l cerce de se mânie , îi zic lui: Tu ești Agathon? Am auzit despre tine că ești curvar și mândru. Iar el a zis: Da, așa este.
    Și i-au zis lui: Tu ești Agathon bârfitorul și clevetitorul? Iar el a zis: Eu sunt.
    Zic iarăși: Tu ești Agathon ereticul? Și a raspuns: Nu sunt eretic.
    Și l-au rugat pe el, zicând: Spune nouă, pentru ce atâtea ți-am zis ție și le-ai primit, iar cuvântul acesta nu l-ai suferit?
    Zice lor: Cele dintâi asupra mea le scriu, căci folos este sufletului meu. Iar aceasta – eretic – este desparțire de Dumnezeu, și nu voiesc să mă despart de Dumnezeu. Iar aceia auzind, s-au minunat de dreapta lui socoteala, și s-au dus zidiți.

    Un frate a intrebat pe Avva Pimen zicând: Ce este a se mânia cineva în zadar pe fratele său?
    Și a zis: Toată nedreptatea cu care te va nedreptați fratele tău și te vei mânia pe el, în zadar te mânii. Măcar de îți va scoate ochiul tău cel drept și îți va tăia mâna ta cea dreaptă, și te vei mânia pe el, în zadar te mânii.
    Iar de te desparte de Dumnezeu , atunci sa te mânii tare.

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*