Este vremea neo-ecumenismului

Iată ce declara pr Teodor Zisis la 14 martie 2017 in Tesalonic într-o scrisoare către Preasfintitul Antim mitropolitul Tesalonicului:

…“Dacă aș continua să vă pomenesc, aș declara că sunt și eu ecumenist și eretic, pentru că pomenirea numelui episcopului, așa cum v-am explicat în textul meu precedent, înseamnă identitate de credință între pomenitor și pomenit. Nu vă mai consider, deci, un episcop ortodox și de aceea am întrerupt pomenirea numelui dumneavoastră, până când veți declara public că osândiți ereziile monofizitismului, papismului, protestantismului și ecumenismului și respingeți pseudo-sinodul din Creta.”…

În loc să luptați împotriva ereziilor din eparhia dumneavoastră, vă luptați împotriva noastră care ne ostenim să combatem ereziile, plăsmuind acuzații nefondate împotriva noastră. Deveniți astfel răspunzător pentru pierderea multor suflete ”pentru care a murit Hristos”, pentru că, pe de o parte, pe ortodocși nu îi păziți de molima ereziilor, iar pe eretici îi lăsați liniștiți în erezia lor și astfel ei se pierd.”…. „Ecumenismul și ecumeniștii sunt cei care rup Biserica în ultima sută de ani și să nu încercați ca din acuzați să vă transformați în acuzatori, din cei care sfâșie Biserica în făcători de pace.

Acum , în ianuarie 2018,  gruparea condusă de Mihai Chirilă, afirmă ca pr Zisis este întru totul de acord cu afirmația din proiectul lor de rezoluție:

Ne ferim a-i considera eretici pe toți membrii Bisericii Ortodoxe Române care mai au încă comuniune cu ierarhii ecumeniști.”

Cum să înțelegem aceste contradicții? Tot respectul pentru erudiția pr Zisis însă se dovedește că și el poate greși. Ceea ce este mai grav este ca unii ,în dorința lor de a fi șefii de grupare, fac orice,  folosesc asemenea prilejuri pentru a-și face adepți.

În Romania promotorii neo-ecumenismului sunt Mihai Silviu Chirilă,pr Matei Vulcănescu, pr Claudiu Buză și pr Grigorie Sanda. Aceștia sunt cei mai periculoși întrucât sunt adormitori de conștiințe. Dau impresia oamenilor că merg pe calea mântuirii, îi lasă în înșelările lor și evident își fac adepți în mod rapid.

Dar cănd anul trecut, în 2017, mitr. Serafim a slujit și s-a împărtășit cu ereticii la Moscova sau când de curând i-a dăruit patriarhului Bartolomeu un portret și i-a făcut metanie, unde era părintele luptător și vocal Matei Vulcănescu? Tăcea mâlc, nu avea curaj să spună ceva împoptriva mitropolitului său.

Acum se pare că se pun bazele unei teologii neo-ecumeniste, conform căreia se dă posibilitatea oamenilor să fie împotriva ecumenismului și a ereziei dar în același timp să fie în comuniune cu ereticii ecumeniști. Nu are sens să dăm citate de la Sfinții Părinți , s-au scris atătea articole și studii. Numai cine nu vrea nu înțelege despre ce este vorba.

Erezia cuprinde două etape:

  1. 1900 – 2016 Se promovează teologia ecumenismului conform căreia toate credințele sunt mântuitoare și toate conduc către Dumnezeu.
  2. începând cu mijlocul lui 2016 , datorită faptului că o parte din credincioși au luat atitudine față de pan-erezia ecumenistă se introduce subtil teologia neo-ecumenistă. Acesta spune că poți fi ortodox și în același timp în comuniune cu ereticii și cu erezia. Practic la cele peste 4000 de erezii ce fac parte din Consiliul Mondial al Bisericilor se mai adaugă încă una: ecumenismul moderat sau neo-ecumenismul.

Sfinții Părinții contrazic aceste noi erezii :

Limonariu Cap. 178:

Ne povestea nouã avva Gheorghe, preotul chinoviei Sholarilor, cã în Manadia trãia un bãtrîn tare sîrguitor; era însã simplu la credintã si se împãrtãsea oriunde se gãsea fãrã nici o deosebire. Într-o zi s-a arãtat un înger al lui Dumnezeu spunîndu-i:

– Spune-mi mie, bãtrînule, dacã vei muri, cum voiesti sã te îngroape pe tine, oare ca egiptenii, sau ca armenii, sau ca ereticii, ori ca ierusalimlenii? (adicã ortodocsii n.n.)

– Nu stiu, i-a rãspuns bãtrînul.

– Gîndeste-te, i-a spus atunci îngerul, si am sã vin peste trei sãptãmîni sã-mi spui.

Bãtrînul s-a dus la un altul si i-a spus ceea ce a auzit de la înger. Cînd a auzit acest bãtrîn s-a minunat de spusele lui. S-a uitat mult la el si miscat de Dumnezeu i-a spus:

– Unde te împãrtãsesti cu Sfintele Taine?

El i-a rãspuns si i-a zis:
– Unde mã gãsesc, acolo mã împãrtãsesc, ori la armeni, ori la egipteni, ori la eretici.

Atunci bãtrînul i-a spus:
– Sã nu crezi cã poti sã te împãrtãsesti în afarã de sfînta sobornicã si apostolicã Bisericã, care ține patru sfinte sinoade ecumenice; cel din Niceea, al celor trei sute optsprezece pãrinti, cel din Constantinopol, al celor o sutã cinci zeci de pãrinti, primul din Efes, al celor dou sute de pãrinti si cel din Calcedon, al celor sase sute treizeci de pãrinti. Cînd va veni îngerul spune-i: “Vreau sã fiu înmormîntat cum se îngroapã monahii ierusalimleni”.

Dupã trei sãptãmîni a venit îngerul si a spus bãtrînului:
– Ce mai este bãtrîne? Te-ai gîndit?
– Vreau sã fiu înmormîntat cum îngroapã monahii ierusalimleni i-a rãspuns bãtrînul.
– Bine, bine, a zis îngerul.
Si îndatã si-a dat duhul bãtrînul.
Aceasta s-a întîmplat ca sã nu piardã bãtrînul ostenelile lui si sã fie osîndit la un loc cu ereticii.

Este din nou vremea cernerii… Să ne amintim de Sf. Ap. Petru, care zice: „Fiți treji, privegheati. Potrivnicul vostru, diavolul, umblă răcnind ca un leu, căutand pe cine sa inghită” (I Pt. 5,8). Să „ne asiguram” zice Sf. Chiril al Ierusalimului. Numai câti își vor asigura sufletul lor prin rugaciune și atenție neîncetată, față de Antihrist, de aliații și înainte mergătorii lui, vor scapa din capcane și vor moșteni fericirea și viața veșnică. Restul vor ratăci și vor fi adunați în tabara lui Antihrist, ca să lupte nenorociții chiar cu Hristos.

20 Comments

  1. http://prieteniisfantuluiefrem.ro/2018/01/24/marturisirea-ortodoxa-de-credinta-nu-are-voie-sa-se-schimbe-caci-hristos-este-unul-si-acelasi-la-fel-si-biserica-lui/

    De asemenea:

    Am primit pe mail de la cineva care a primit sms, de la pr. Claudiu Buză:

    „VEȘTI BUNE ADUSE DIN GRECIA!
    Cu ajutorul Domnului, ne-am întors din Grecia cu vești foarte bune, benefice luptei antiecumeniste.
    1. A fost lansată cartea d-lui Mihai Silviu Chirila și s-au creat legături, în același duh, cu reprezentanții Mitropoliei Pireului, dintre care cel mai important este dogmatistul Pr Anghelos Anghelakopoulos.
    2. A fost apreciat în mod deosebit Proiectul de Rezoluție de însuși Mitropolitul Serafim al Pireului și de teologi ai Mitropoliei.
    3. Ne-am întalnit cu pr prof Theodoros Zisis și fiul acestuia, un recunoscut teolog savait, Ierom. Serafim Zisis, care ne-au întampinat cu textul Proiectului de Rezolutie, spunând că este excepțional și în duhul părinților.
    4. S-a realizat o punte de legătură la nivel interortodox prin părinții Theodoros și Serafim Zisis.
    5. Am fost invitați la urmatoarea conferință panortodoxă, să prezentăm studii și referate (va fi anunțată din timp, anul acesta).
    6. Ne-am verificat poziția teologică prin cel mai important patrolog în viață (a tradus toți Sf Părinți din greaca veche în greaca nouă), vârful de lance în lupta antiecumenistă la nivel panortodox.
    7. Va fi publicat Proiectul Rezoluției în cele mai importante reviste teologice antiecumeniste din Grecia.
    8. A fost demascată poziția extremistă, atat ce din Grecia, cât și cea din România, producătoare de schismă.
    9. Vor fi create punți de legătură cu celelalte Patriarhii și Arhiepiscopii pentru condamnarea ecumenismului și pregătirea unui Sinod panortodox, și vom fi implicați și noi pastoral și teologic.
    10. Au fost realizate materiale video (pe care le vom prezenta zilele următoare) prin care sunt condamnate extremele și încurajată calea echilibrată a mărturisirii.
    Slavă lui Dumnezeu pentru toate!
    Pr Claudiu Buză”

    Observație: cele 10 puncte puteau fi ușor restrânse la 3-4, dar … impresia contează (pentru unii). Despre neadevărurile cuprinse în ele nu se cuvine a discuta aici, ci bărbătește, față către față.

    Răspuns: să ne vedem la sinaxă, la Roman, să discutăm pe bază de documente patristice și să dăm cărțile pe față. (pr. Ciprian Staicu)

  2. Slava PreaSfintei Treimi Dumnezeului nostru, care nu ne lasa pana in sfarsit. Sau cum se spune in popor,minciuna are picioare scurte. Oare nu se rusineaza acesti Parinti, care pana mai ieri erau impreuna-luptatori cu noi, iar acum cad sub osanda propriilor lor cuvinte. Pacat, pentru ca facand astfel, anuleaza credibilitatea in popor si sunt responsabili de accentuarea confuziei, prin iconomiile care le insinueaza intr-un mod sofistic.

  3. Ceea ce determină unirea şi comuniunea cu Biserica Sobornicească(Catholicească) este Mărturisirea Credinţei Ortodoxe, iar ceea ce cauzează şi menţine ruptura de această comuniune este mărturisirea unei credinţe eterodoxe(eretice). (pag. 198)
    Dacă Hristos nu este mărturisit corect, atunci comuniunea cu El şi cu cei care Îl mărturisesc în mod ortodox devine imposibilă, căci cel care nu Îl mărturiseşte pe Hristos în mod corect, adică în conformitate cu Tradiţia, se plasează în afara Lui. Acela care nu primeşte pe Apostoli, pe Prooroci şi pe Învăţători, ci nesocoteşte expresiile şi glasurile lor, acela dispreţuieşte pe Hristos Însuşi. (pag. 200)
    J.C.Larchet-Sfantul Maxim Marturisitorul. Mediator intre Rasarit si Apus.

  4. Dreapta Credinţă ca şi criteriu al apartenenţei la Biserică nu este definită de obiserică oarecare, de clerul său, de Patriarhul şi de credincioşii ei, ci de întreaga Tradiţie a Bisericii Universale. Criteriul Credinţei Ortodoxe este acordul cu Tradiţia, aşa cum este ea exprimată de învăţăturile Sfintei Scripturi, ale Apostolilor, Sinoadelor şi ale Sfinţilor Părinţi. Dar, chiar şi Sinoadele trebuiesc primite şi aprobate în relaţie cu Credinţa Ortodoxă, aşa cum este ea definită în Tradiţie în toate componentele ei. (Ibidem pag. 201)

  5. Mărturisirea adevăratei credinţe condiţionează apartenenţa la Biserică,împărtăşirea, primirea Sfântului Duh, unirea cu Hristos şi apartenenţa la Trupul Său.Ea ne priveşte, deci, pe toţi în mod vital. Iar mântuirea noastră depinde de aceasta.De aceea, apărarea Dreptei Credinţe nu reprezintă pentru Sfîntul Maxim doar odiscuţie de dogmatică abstractă, ci o problemă de viaţă şi de moarte(pag.203)
    Biserica Sobornicească (Catholicească) este Biserica zidită de Dumnezeu. Biserica Sobornicească (Catholicească) este Mărturisirea dreaptă şi mântuitoare acredinţei în El.(pag. 204)
    Cei care mărturisesc doctrine eretice se opun Bisericii Soborniceşti şi lucrează pentru nimicirea ei. (pag. 206)Termenul de Biserică Sobornicească (katholiki ekklisia) nu este folosit în sens cantitativ, pentru a desemna expansiunea geografică a Bisericii, ci mai curând intergitatea Credinţei sau a dogmei, fidelitatea Bisericii faţă de întreaga Tradiţie primară. Katholikos (καθολικός) nu înseamnă universal (Οικουμενικός/Oikoumenikós), catholic însemnând mai degrabă „orotodox” decât „universal”. Catholicitatea este de fapt distinctă de universalitate, care este totuşi inclusă, într-unoarecare sens.
    Dacă Biserica Sobornicească (Catholicească) este Universală, universalitateaei nu este o universalitate geografică, nici jurisdicţională sau de autoritate, ci o universalitate care înglobează, în timp şi spaţiu, ansamblul adevărurilor care totdeauna şi pretutindeni constituie Credinţa Ortodoxă…, şi, de asemenea, pe toţi ceicare oriunde şi oricând continuă să mărturisească această Credinţă.
    Numai prin această Mărturisire comună a aceleiaşi Credinţe în aceeaşi Treime şi acelaşi Hristos,Bisericile Locale şi credincioşii lor sunt uniţi în aceeaşi Biserică Sobornicească(Catholicească). Doar prin această Mărturisire care uneşte creştinii de peste tot dinlumea întreagă şi de peste timp, Biserica Sobornicească adună „tot pământul de sub cer…” şi a arătat că unul este sufletul şi una limba tuturor de la o margine a pământului la alta prin Duhul Sfânt, în unitatea de cuget şi de grai a Credinţei. (pag207-209)
    La un moment istoric dat, când erezia s-a răspândit în toate bisericile, Biserica Sobornicească s-a redus la un mic număr de credincioşi, chiar putem spune, la unulsingur… Fiecare parte, chiar şi cea mai mică a Bisericii, fie şi un singur credicios, poate fi numit Biserică Sobornicească. Celor care voiau să-l silească pe Sfântul Maxim să se împărtăşească cu monoteliţii, le răspunde: “chiar dacă întregul univers(Oikoumeni) s-ar împărtăşi cu voi, eu unul nu mă voi împărtăşi”. El opune catholicitatea sa unei ecumenicităţi eretice. (pag. 209)
    Dacă „porţile iadului nu vor putea birui Biserica” întemeiată de Hristos,aceasta nu înseamnă că o anumită Biserică Locală nu ar putea cădea niciodată înerezie, din pricina unei harisme, unei puteri sau unui privilegiu, pentru că nici o biserică particulară nu se identifică „a priori” şi definitiv cu Biserica. (pag. 211)
    Toate bisericile au căzut într-un moment sau altul în erezie şi deci s-au aflat înafara Bisericii Soborniceşti (Catholiceşti). În anumite momente chiar toate bisericileau căzut în erezie, şi Biserica Sobornicească n-a mai existat decât prin câţivacredincioşi care nu încetau a mărturisi Credinţa Ortodoxă. (pag. 211)(Sursa: Larchet, Jean-Claude – Sfăntul Maxim Marturisitorul. Mediator între Răsărit şi Apus Ed.DOXOLOGIA, Iaşi 2010)

  6. Sunteti sustinatorii aceleiasi idei neo-ecumeniste cu cei de pe ortodox.info, cu deosebirea ca nu admiteti termenul ”partas la erezie”, dar sustineti unul mult mai grav si anume ”eretic cu har” sau ”taine valide sfintite de ereticii ecumenisti”.
    Gafa credinciosului pripit care n-a pus cunostinta agonisita in dreapta lucrare.
    Asemenea acelora, nu mai credeti cu tarie intr-unul Dumnezeu si va puneti toata nadejdea si credinta intr-unul Sfant si Mare Sinod care, la cum decurg vremurile, e posibil nici sa nu mai fie…
    Desigur ca Sinodul are importanta lui, in sensul ca acei eretici condamnati nominal, in eventualitatea intoarcerii lor la dreapta credinta vor trebui remirunsi si catehizati din nou, nemaifiind posibil a reveni in cler. (vezi PRIMIREA ERETICILOR IN BISERICA – 3 Atanasie cel Mare)

    In concluzie v-ati facut singuri o noua religie NEO-ECUMENISTA, si prin recunoasterea ierarhiei ecumeniste (fost ortodoxe) ati devenit asa cum v-au catalogat chiar ei: schismatici si nepomenitori.
    ORTODOCSI au ramas altii, putini… Dar in BISERICA LUI HRISTOS, cea nemincinoasa. Amin.

    • Ati inteles gresit . Noi nu am fabricat nicio credinta. Este cea predata noua de Sfintii Parinti. Nu suntem schismatici deloc. Schismatici sunt cei care nu respecta canonul 15.

      • Puteți subscrie dar nu aveți argumente. Ne puteți spune în care din cele 10 zile (cât a durat sinodul eretic din Creta) s-a terminat iconomia lui Dumnezeu? În ziua în care s-au semnat documentele? Sau Dumnezeu a așteptat până la sfârșitul celor 10 zile și apoi A terminat cu iconomia? se poate cumva preciza si ora? ora 00:00? Ora Athenei? Ora Londrei? Nu cumva s-a terminat iconomia în momentul în care episcopii și patriarhii au semnat intrarea în CMB? acesta s-a făcut sinodal(sinoadele locale au semnat).

        • Eu unul inca incerc sa discern adevarul de minciuna, asa ca nu subscriu (inca) nici unui punct de vedere. Dar intreb pe cei care sustin pozitia exprimata de @Pavel: de ce considerati ca moment de referinta pentru caderea in erezie si pierderea Harului momentul Creta 2016 (iunie, octombrie, etc – mai putin important) cand nicaieri nu am gasit in invatatura Bisericii ca ereticul devine eretic numai dupa ce-si pune semnatura pe un document sinodal (pan-ortodox sau nu, ramane de discutat). Noi (si altii ca noi din pacate) avem episcopi si patriarhi vadit eretici de zeci de ani!

          Multumesc.

          • @admin

            Tot asa, incercand sa aflu adevarul,pe cei care, ca dvs., sustin ca Harul “colaboreaza” cu preotii si episcopii eretici pana la un sinod ortodox (care sa condamne erezia in cauza), dar spre osanda lor si a celor in comuniune cu ei, i-as intreba: cum puteti numi asta iconomie, cand e vorba de osanda si NU de mantuire?

            Va multumesc.

          • Daca un papistas nebotezat ortodox,deci care nu face parte din Biserica, se impartaseste cu Trupul si Sangele Mantuitorului se impartaseste spre osanda sau spre mantuire?

          • Desigur, spre osanda s-ar impartasi nu numai papistasul nebotezat, dar si crestinul care ascunde pacate la spovedanie, s.a. DAR, eu altceva am intrebat: despre ce iconomie putem vorbi, cand in cazul ereticilor cu Taine valide NIMENI nu se impartaseste spre mantuire, ci NUMAI spre osanda, dupa cum sustineti? Daca nimeni nu se foloseste (ba inca mult mai rau, se condamna la talpa iadului) de Trupul si Sangele Domnului, de ce s-ar numi asta iconomie Dumnezeiasca?

          • Nu stim noi judecatile lui Dumnezeu. Ce se intampla in cazul preotilor care au intrerupt comuniunea cu episcopul dar nu au anuntat public. Sunt si din astia destui. Episcopii nu ii alunga daca nu fac public intreruprea pomenirii. In cazul asta sunt eretici sau nu? Deci lucrurile sunt mult mai complicate. Nu cred ca se poate erija nimeni intr-un fel de arbitru care sa certifice unde sunt taine valide si unde nu. Este de la caz la caz. De aceea autoritatea in materie este un sinod. Altfel se produce o babilonie in Biserica. De fapt s-a cam produs. Nu se mai stie pe unde e har. Un preot care a intrerupt pomenirea episcopului dar care incalca flagrant alte canoane mai are taine valide? Intrucat el nu mai este sub ascultarea episcopului eretic de care s-a ingradit cine il corecteaza? Este valabil si pt mireni daca nu au un duhovnic echilibrat. Cine intrerupe pomenirea nu este infailibil. Canoanele nu se refera exclusiv la erezie. Sunt multe alte fapte care opresc un preot de la a face Liturghia. Deci lucrurile sunt complicate. Eu unul nu pot sa ma iau dupa oricine care face afirmatii. Trebuie sa fac ascultare de institutiile abilitate ale Bisericii care isi au fiecare rolul sau. Dumnezeu a caterisit episcopi eretici prin sinoadele ecumenice. Nu cred ca acum Dumnezeu cateriseste prin preotul Ioan Miron sau prin monahul Macarie de Kutlumus. Este exclusa o astfel de practica. Dumnezeu Va face lumina atunci cand Va consudera El nu cand veti considera dvs sau eu sau Mihai Chirila. Este posibul ca in aceasta viata ,nici sa nu prindem vreun sinod. Astea sunt socotelile lui Hristos. Nu ale preotului Viclenescu, Zisis sau ale altcuiva. Nici ale mele.

    • Frate Pavel, am impresia ca esti mai luminat decit Sfintii Parinti. Nu vrei dumneata sa imparti Harul lui Dumnezeu in Biserica, dupa propria-ti vointa? Nu cumva ai autoritate mai mare decit un sinod ecumenic? Da-ne si noua exemple despre Parinti care s-au exprimat inainte de Sinod ca Harul s-a pierdut. Personal, aproape gol de invatatura Sfintilor Parinti, astept sa mai inteleg cate ceva.

      • Unitatea Bisericii stă în păzirea întreagă şi nevătămată a învăţăturilor Dreptei Credinţe Ortodoxe lăsate nouă de Sf. Apostoli şi Sf. Părinţi… Şi, deci, dezbinaţi de Biserică,schismatici sunt toţi cei care cugetă osebit de Sfinţii Bisericii”. (Sf. Maxim Mărturisitorul) Sfantul Maxim Marturisitorul se intreba.retoric:
        “Aceia ce fel de taină săvîrşesc? Apoi ce duh vine asupra acelora care se hirotonisesc de unii ca aceia?”

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*