Ciprian Staicu – preot ortodox sau vrăjitor?

În această perioadă , când p Ciprian Staicu duce o campanie de atacuri murdare la adresa unor părinți ortodocși , precum și la adresa creștinilor care se spovedesc la dânșii sau merg la Liturghiile săvârșite de aceștia, aducem în atenția creștinilor , metodele vrăjitorești pe care le utilizează p Ciprian Staicu. Deși aceste fapte s-au întâmplat cu mult timp în urmă, nu am văzut vreo pocăință publică din partea preotului Staicu. De ce public? Pentru că tot public a săvârșit sminteala vecină cu vrăjitoria și pentru că în mod public preotul Staicu a arătat că are o înțelegere greșită despre preoție. În ce mărturisire publică s-a lepădat preotul Staicu de astfel de practici vrăjitorești? Să înțelegem că încă le mai practică?

                În urmă cu aproximativ doi ani, preotul Staicu a avut un conflict cu o creștină, iar săraca creștină, disperată,  adresa o scrisoare către Sinaxa preoților îngrădiți de ecumenism dar încă neîngrădiți de p Ciprian Staicu. Scrisoarea poate fi consultată aici: https://www.scribd.com/document/362514986/O-credincioasa-Memoriu-Catre-Parintii-Care-Au-Intrerupt-Pomenirea#download&from_embed

În urma acelei scrisori, preotul Staicu îi răspunde în mod batjocoritor acestei creștine, arătându-i cu superioritate și aroganță, că sinaxa preoților nu are nicio putere asupra lui și că membrii sinaxei nu au ce să îi facă. În realitate , preotul caterisit Staicu , îngrădindu-se de ecumeniști , a scăpat de episcop și nimeni nu are mijloace să îl mustre pentru indisciplina de care dă dovadă, să-l atenționeze în mod canonic că nu respectă Canoanele referitoare la comportamentul preoților, deci p Staicu consideră că poate să zică și să facă tot ce îi trece prin minte, nu mai vine nicio pedeapsă asupra lui. Știm bine, sunt publice dovezile, că preotul Staicu a fost implicat in scandaluri cu preoții din parohie , cu episcopul ( și nu pentru probleme dogmatice sau de erezie) sau cu diverși credincioși pe care i-a blestemat precum se va dovedi în cele ce urmează.

În răspunsul pe care îl dă acestei creștine, Preotul Staicu dă de înțeles că s-a impus in fața preoților din sinaxă, că îi domină pe majoritatea dintre ei, iar acești preoți în schimb, din cauza slăbiciunii sufletești și teologice, ca un fel de răsplată, îi sunt părtinitori și nu vor lua în considerare ce spune o biata creștină. O dovadă de clericalism, întrucât nu contează ce haină poartă fiecare , contează ce spune și ce făptuiește fiecare. Doar la catolici exista astfel de practici. Iată răspunsul preotului Ciprian Staicu, plin de mândrie demonică:

” A ajuns si la mine memoriul. M-am prăpădit de ras.
Răspunsul meu: nu ti-a fost de ajuns ca ai făcut cu zâmbetul pe buze combinația intre erezie si ortodoxie, mai ai si tupeul de a obosi pe părinți cu aiurelile astea?
Atâta vreme cat eu particip la vreo sinaxa asemenea memorii – provenite din neurmarea terapiei in curs – nu vor fi luate in seama, pentru ca părinții ortodocși sunt oameni întregi la minte, care se ocupa cu lucruri serioase, nu cu a motiva ÎN SCRIS cum o persoana sa stea si in erezie, si in ortodoxie.
Și, ca sa fie mai clar, cu puterea pe care o am de la Hristos ești legată – pe motiv de hulire a Ortodoxiei – de toate păcatele tale si oprita de la împărtășanie pana când un Sinod va anathematiza adunarea din Creta.
Continuă-ti terapia și nu mai stresa oamenii cu scaun la cap.
Pr Ciprian Staicu ”

Analizând teologic și ortodox acest răspuns , preotul Ciprian Staicu dovedește că nu a înțeles Taina Preoției, crezând că în mod magic ”leagă” păcatele acestei creștine , doar prin rostirea câtorva cuvinte …magice. Își imaginează că rostind … abracadabra …gata, păcatele sunt …legate!Și sunt legate pană are chef magul Ciprian, nu pînă persoana face pocăință de acele păcate. Preotul magician Staicu asociază legarea păcatelor unei persoane de un eveniment ce ar putea avea loc in viitor?!? P Ciprian Staicu pur și simplu nu a înțeles că preoția nu este magie și nici vrăjitorie! Sfântul Simeon Noul Teolog explică foarte bine acest aspect în epistolele despre Spovedanie. Dar cum se face că ”marele teolog ” sau ”marele patristic” nu a citit și nu a înțeles ce presupune să fii duhovnic, cum trebuie să te comporți cu cel ce vine la Spovedanie sau cum funcționează iertarea păcatelor? Un astfel de duhovnic precum p Ciprian Staicu, îl va minți pe cel ce vine la scaunul de Spovedanie, că i s-au iertat păcatele. Acel om va trăi cu certitudinea că nu mai are păcatele respective, iar după moarte ce să vezi? Va constata prea târziu acest lucru! Sfântul Simeon punctează un lucru esențial în viața duhovnicească, anume că dezlegarea de păcate nu se produce în momentul rugăciunii formale pe care o rostește duhovnicul la finalul spovedaniei, ci abia când dobândim cugetul smerit, simțământul lăuntric de pocăință, zdrobire și străpungere. Dezlegarea păcatelor nu este o magie , preotul nu este un vrăjitor sau un magician care rostește : Abracadabra… și în mod magic păcatele sunt dezlegate sau sunt legate! Acesta este un clericalism adus de către papiști în școlile de teologie din Romania.

Ne întrebăm dacă are sens să mergem la un astfel de duhovnic precum p Ciprian Staicu? Dacă el nu a înțeles rolul de duhovnic …cum am putea dobândi vreun folos mergând să ne sfătuim cu un astfel de preot înșelat? Criteriul fundamental după care vom alege duhovnicul nostru este dacă învățătura lui este ortodoxă potrivit cu cea a Sfinților Părinți. Oare învățătura preotului Ciprian Staicu este ortodoxă sau este vrăjitorie? Al doilea criteriu este dacă duhovnicul însuși a fost vindecat adică s-a curățit de patimi și a fost luminat de harul dumnezeiesc. După roadele lor îi veți cunoaște(Matei 12,33). Cum ne poate vindeca de patimi preotul Ciprian Staicu când noi vedem foarte clar că el este nevindecat? Când vedem că folosește preoția ca pe o vrăjitorie? Duhovnicul Ciprian Staicu are iubire, bucurie, pace, răbdare, moralitate, bunătate, credință, blândețe și înfrânare? Este Sfântul Duh lucrător în el? Dacă da, atunci cum poate blestema, cum poate face astfel de vrăjitorii cu Taina Preoției? Cum ar putea un vrăjitor să ne călăuzească corect, distingând dacă gândurile noastre sunt de la Duhul lui Dumnezeu sau de la duhul opus Lui, al vrăjmașului nostru diavolul, dacă el însuși nu poate distinge calea pe care trebuie să meargă? Mântuitorul Hristos ne spune foarte clar ce trebuie să facem când întâlnim un astfel pe înșelat precum p Ciprian Staicu: ” Lăsații pe ei; sunt călăuze oarbe, orbilor; și dacă orb pe orb va călăuzi, amândoi vor cădea în groapă.” Matei 15,14.  

Dacă descoperim că p Ciprian Staicu, sau mai exact rodul lui(comportamentul, purtarea, lucrările lui) nu sunt cele ale Duhului Sfânt, ci ale celui rău, adică duhovnicul respectiv are vanitate, iubire de arginți, mânie, iubire de bani sau de mâncare, mândrie, ură, judecată, răutate, aroganță, dorință de dominare, bârfă, clevetire,  dezvăluie în public păcatelor altor oameni , calomniază public sau în particular, atunci este clar că nu trebuie să ne apropiem de el.

”Dacă cineva, observă Sfântul Simeon Noul Teolog, are multe griji și preocupări, ca și cum ar fi nemuritor în această lume, și se ocupă zi și noapte numai cu lucrurile lumești și inventează moduri de a câștiga mulți bani și a construi case bune și costisitoare…și se străduiește să aibă parte de toată îngrijirea și de desfătarea trupească…acesta, spune-mi, se cunoaște pe sine însuși ? Nu…Și cel care nu se cunoaște pe sine însuși și nu știe care este starea lui, cum va putea să îl cunoască pe celălalt cu patimile lui?”

Este clar că duhovnicul Ciprian Staicu este neputincios să îi vindece pe alții de vreme ce el însuși este grav bolnav sufletește. Atunci, desigur, trebuie să fugim departe de un astfel de om, care nu primește nicio mustrare, nu ascultă de nimeni dar care se înfățișează pe sine ca fiind îndrumător duhovnicesc! Să înțelegem că ne aflăm aproape de șarlatan și nicidecum aproape de un vindecător adevărat!

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*