Iată motivele pentru care cel ce singur s-a autointitulat teolog ortodox nu participă la sinaxele ortodocșilor și nu merge împreună cu ei pe calea mărturisirii :
1.Pentru că si-ar pierde rolul de conducător , de guru al grupării pe care o conduce. El “trebuie” să fie căpitanul. ”Teologul”. Evident , ortodocșii din România și monahii din Sântul Munte urmează învățătura ortodoxă nicidecum interpretările și înovațiile promovate de Mihai chirilă (ex: împărtășania dată acasă credincioșilor sau rugăciunea în comun cu ereticii). De aici conflictul se naște acest conflict între dorința lui arzătoare de a conduce grupuri de oameni și pașirea pe calea Sfinților Părinți. Luptând într-adevăr împotriva ereziei ecumeniste și întrerupând comuniunea cu ereticii, ”renumele” lui Mihai Chirilă ar cadea pe plan secundar. Nu ar mai fi el în centrul atenției, nu ar mai fi capitanul ci Hristos.
2.Pentru că ar însemna să se smerească și să renunțe la ereziile pe care le promovează. Un mic exemplu : “Ne ferim a-i considera eretici pe toți membrii Bisericii Ortodoxe Române care mai au încă comuniune cu ierarhii ecumeniști.”
Sfantul Vasile cel Mare : „Cei care se prefac că mărturisesc credința ortodoxă sănătoasă, însă au comuniune bisericească cu ereticii, dacă după mustrare nu se îndepărtează de aceștia, atunci nu numai să nu mai aveți comuniune bisericească cu ei, dar nici să nu îi mai numiți frați. ”
3.Pentru că și ceilalți preoți din grupare ar însemna să-și recunoască greșeala de a urma lui guru Mihai Chirilă. Ca să-ți recunoști greșeala înseamnă să ai smerenie. Ați vazut pe preotul Claudiu Buză să recunoască că a greșit când s-a rugat împreună cu ereticii în 2017? Sau pe ierom Grigorie Sanda că este adeptul lui Nil Dorobanțu?
4.Preferă să împroaște cu acuzații și calomnii pe oricine nu este de acord cu teologia compromisului cu ereticii. Nu are capacitatea de a ajuta pe cineva întrucăt nu este în Adevăr. Autointitulatul teolog are nevoie de conflict, nicidecum de situații pașnice în care nu se regăsește.
În opoziție cu acest comportament malefic, monahii aghioriți în frunte cu Gheron Sava, sar în ajutorul oricui vrea să afle credința Ortodoxă autentică , sacrificându-și chiar reputația. Se poate observa că în cazul sinaxei din Serbia, autointitulatul teolog a publicat calomnii și minciuni fără macar să aibe informații complete. Acest personaj trist ”se pune în valoare” numai într-un climat unde există calomnie, conflict și minciună. Arma lui este obrăznicia : deși el este cel care a ”elaborat” erezia părtășiei la erezie acum se pune în postura de judecător și trage la răspundere pe monahii aghioriți. În mod identic proceadează și ecumeniștii : deși ei sunt cei care se află în culpă, aflându-se în erezie, ei trag la răspundere pe ortodocși pentru neascultare. Ideologia inventată de Mihai Chirilă derivă din erezia ecumenismului de aici și comportamentul asemănător cu al ecumeniștilor al lui Mihai Chirilă.
5.Mihai Chirilă nu poate și nu vrea să fie umil sau smerit precum ne învață Mântuiitorul. El are ambiție de lider politic. Nu are capabilitatea de a ajuta într-adevăr pe cineva. Vezi cazul episcopului Artemie care este singurul episcop despre care se știe că a întrerupt comuniunea. Adică a pus în faptă ceea ceea ce zice . Ep Longhin sau mitr Serafim de Pireu doar vorbesc. “Să faci ce zice popa nu ce face popa” zice o vorbă din popor referindu-se la fariseism și ipocrizie. Apoi slujesc împreună cu ereticii și ca răsplată ecumeniștii îi avansează în rang.
6.Nu în ultimul rând , nimeni , dar absolut nimeni, nici măcar diavolul ,nu poate sta în fața adevărului. Participarea la un dialog din partea grupării Chirilă cu ortodocșii, ar însemna să vină cu argumente false și neortodoxe și astfel toată lumea ar vedea că acestă grupare nu are cugetare ortodoxă. De altfel nu ar fi prima dată când autointitulatul teolog si adepții lui aduc erezii în învășătura Bisericii.
Exemplu:
Părintele Zisis către mitropolitul său Antimos : “Dacă aș continua să vă pomenesc, aș declara că sunt și eu ecumenist și eretic, pentru că pomenirea numelui episcopului, așa cum v-am explicat în textul meu precedent, înseamnă identitate de credință între pomenitor și pomenit. ”
Mihai Chirilă:“Ne ferim a-i considera eretici pe toți membrii Bisericii Ortodoxe Române care mai au încă comuniune cu ierarhii ecumeniști.”
Deci chiar în interiorul grupării lui Chirilă există mari contradicții în ceea ce privește “dogmele” pe care le-au adoptat.
7.Mihai Chirilă își dorește ca el să organizeze o mega-sinaxă internațională ca să arate lumii că învățătura lui are priză la public și sunt mulți adepții care îl urmează.
8.Acțiunile și manifestările lui Mihai Chirilă îl trădează ca având un cuget neortodox, războinic, posesiv și este foarte posibil să fie infiltrat de către ecumeniști pentru a destabiliza pe cei care s-au îngrădit de erezie. “După faptele lor îI veí cunoaște” zice Domnul.
9.Mihai Chirilă nu va veni la sinaxa ortodocșilor de la Satu Mare pentru un dialog. După ce atat amar de vreme a scris obrăznicii și calomnii la adresa lui Gheron Sava , pentru a putea dialoga cu ortodocșii din România, ar însemna să se smerească! Iar cei ce au înrâurire demonică nu au cum să se smerească.
10.Hristos îi dă pe față pe toți înșelătorii indiferent cât de tare se ascund! De asta îi este frică gruparii lui Chirilă!
Cu multi ani inainte de sinodul din Creta un parinte mi-a dat un sfat: ”Aveti grija cu teologii, ca ei stiu, dar nu fac (ceea ce stiu, evident)!” Nu l-am crezut atunci. Intre timp s-a adeverit ca avea dreptate. Din pacate insa, mai exista si o alta categorie de teologi: care nu stiu.
Si Cuviosul Serafim Rose era infiltrat de către ecumeniști?!
„În ceea ce îi privea pe neortodocși, catolici sau protestanți, Părintele Serafim Rose avea o viziune foarte echilibrată: „poate că lor Dumnezeu încă nu le-a descoperit ortodoxia, iar noi ar trebui să fim exemple vii”. Cât privește folosirea termenului „eretic” , Părintele Serafim spunea: este mult prea des folosit, și de cele mai multe ori cu ură, cu triumfalism, eretic este cineva care a cunoscut biserică ortodoxă, a primit revelația, iar apoi alege* în deplină* cunoștință* să se despartă de ea. Cuvântul nu li se poate aplica tuturor celor care s-au născut în medii neortodoxe.”
Daca clerul din zilele noastre este mai intelegator pentru cei care s-au nascut intr-o credinta eretica nu-i face automat eretici ecumenisti dupa cum vedeti.
Deci papistasii catholici nu sunt eretici? Asta vreti sa spuneti?
prieteniisfantuluiefrem.ro/2018/04/28/predica-parintelui-xenofont-la-duminica-mironositelor-schitul-radeni-22-aprilie-2018/
Cat priveste faptul ca comuniunea, partasia la erezie cu stiinta sau fara stiinta, e tot erezie, se vede asta tot din scrisorile Sf Teodor Studitul si nu numai . In Scrisoarea 393- Sf Teodor zice despre cei ce au cazut in erezie din nestiinta( e vorba de erezia iconoclasta ) ca trebuie canonisiti 1 an cu oprirea de la impartasire. Deci iata nestiinta-i un pacat, nu mic, nu e ceva neutru.
—–
La pag 123 de la scrisoare respectiva ce scrie:
Așadar, acestea, după cum ni le-a adus Domnul în minte, le-am spus, nu punându-le ca lege (fiindcă nu suntem ierarhi, căci al lor este a da norme în mod canonic), ci ca sfat, de vreme ce suntem în aceeași tagmă cu voi. Și am făcut aceasta, fiind siliți de voi, din pricina incertitudinii celor care sunt datori să le dea ca norme în mod ierarhic.
==== Daca Sfantul Teodor Studitul zice ca Sinodul e mai mare ca sfatul(sfatul care dupa Sf Ignatie Briancianinov poate fi urmat sau nu ptr ca nu e porunca) Fărâmăturile Ospățului edit. Renașterea 2014 pag.66 : „Un simplu sfat nu implică împlinirea lui necondiționată: poți să-l urmezi sau nu. Sfătuitorul nu-și asumă nicio responsabilitate pentru un sfat, dacă l-a dat cu frica de Dumnezeu și cu smerenie, nu din propia sa inițiativă, ci la cererea insistentă a celui ce îl cere. La fel, cel ce a primit un sfat nu este legat de el; el are libertate de a aprecia și de a decide dacă urmează sau nu sfatul primit.“
VOI DE CE NU ASCULTATI DE ANATHEMA R.O.C.O.R.? care nu e sfat ci PORUNCA
„acelora ce [în mod]
conștient sunt în comuniune cu acești mai înainte-
pomeniți eretici [ecumeniștii, sectele, denominațiunile și
religiile] …A N A T H E M A.“
Oare nu trageti lumea la sfaturi si nu la PORUNCA/HOTARAREA R.O.C.O.R.???? ,dovada ca nu faceti deosbire intre sfat si porunca
Sfintele canoane nu s-au dat pentru a-i blestema și condamna pe eretici fără dragoste și milă, ci pentru a-i readuce la Hristos.Cum vreti sa-i aduceti la Hristos pe cei nascuti in credinta eretica daca din anathema si du-te de langa mine ereticule eu nu vreau sa fiu in comuniune cu tine?!Unde este mila?cu ce sunt ei vinovati ca nu au harul Duhului Sfant sa fie luminati ca voi?!Nu suntem toti monahi,pustnici de la Muntele Athos ca sa putem trai in acrivie,Dumnezeu tine cont prin iconomie de slabiciunea omului cazut mai ales in timpurile actuale.
De peste 100 de ani se face iconomie. Și care este rezultatatul? S-a făcut mult pre multă iconomie. Apoi noi urmăm Sfinților Părinți nu lui Chirilă și intereselor lui politice.
Danile
sarmane orb bolesti (de buna voie si u SETEA INSELARII) de boala rusinoasa, obraznica si indracita a iubirismului ADOGMATIC al celor care se cred mai “iubitori” de “frati”= / ERETICI decat Sf Parinti si INSUSI Duhul Sfant care a dat Bisericii Canoanele si Dogma!