Ecumeniștii demască ipocrizia părintelui Matei Vulcănescu!

Un site ecumenist in Grecia demască pe cei doi pretinși “antiecumeniști” preot Matei Vulcănescu și preot Anghelos Anghelakopulos. Potrivit acestui site, cei doi preoți , numiți în ghilimele anti-ecumeniști au citit și proclamat propriile anatematisme in Duminica Ortodoxiei din acest an, proclamând ca eretici pe Papa, pe conducătorii armenilor, copților, Sinodul din Creta, Patriarhul Bartolomeu.

Site-ul ecumenist afirmă că acești doi părinți au dat anatema pe cei care au participat la Sinodul din Creta și pe cei care sunt în comuniune cu acești participanți. Adică au proclamat că Sinodul Greciei care a participat aproape în totalitate în Creta este eretic! În frunte cu arhiepiscopul Ieronim care a semnat documentele din Creta. Apoi site-ul subliniază că mitropolitul Serafim este în comuniune cu Sinodul Greciei, cu arhiepiscopul Ieronim care sunt de acord cu documentele din Creta. Practic preoții Matei și Anghelos au dat anatema pe mitropolitul de care aparțin și pe care îl pomenesc la slujbe. Au mai dat anatema și pe cei ce se află în comuniune cu acest mitropolit deci implicit pe ei înșiși.

Așa-zișii anti ecumeniști au ajuns sa fie ținta glumelor în Grecia! Ecumeniștii râd de atitudinea lor , fac bășcălie de lupta cu vorbe a acestor doi preoți! Din vorbe “luptă” împotriva Sinodului din Creta , dar din fapte sunt în comuniune bisericească cu participanții și cu susținătorii Sinodului eretic din Creta. Au ajuns să fie luați peste picior chiar de ecumeniști! Practic ereticii ecumeniști dau în vileag viclenia, duplicitatea și ipocrizia anti-ecumeniștilor! Doar că acești doi preoți și cei dimpreună cu ei nu sunt ortodocși! Doar pretind că sunt ortodocși! Cine îi compară cu Sfinții Părinți realizează că de fapt nu au o atitudine ortodoxă.

Gheron Sava Lavriotul explică foarte bine atitudinea vicleană a acestora:

„Toți Sfinții ne învață că trebuie să întrerupem comuniunea bisericească cu ereticii și cu cei care sunt în comuniune cu ei pentru că:

a) erezia este o boală contagioasă înfiorătoare și fără vindecare;

b) comuniunea cu erezia ne face să ne pierdem mântuirea;

c) turma Bisericii trebuie să fie apărată de erezie. Adică, atunci când ereticii sunt izolați prin întreruperea comuniunii bisericești, ei își pierd puterea și influența, numărul lor scade până când în final ei vor fi condamnați în mod sinodal.

Astăzi există unii care se numesc pe ei înșiși anti-ecumeniști, așa cum sunt părinții Teodor Zisis, Matei Vulcănescu, precum și unii episcopi, de genul mitropolitului Serafim de Pireu, care cu toate că numesc ecumenismul panerezie, adică cea mai rea erezie, cu toate că o anatematizează cel puțin pentru a fi văzuți, cu toate că știu ce ne învață Sfinții Părinți și ce trebuie și ei să facă, ei se mărginesc la un război epistolar și la lupte fără jertfă, sunt în comuniune cu cei pe care îi anatematizează!

Și cu toate că i-am văzut anatematizând erezia ecumenismului, cei doi părinți (Anghelos și Matei) nu au înțeles că s-au anatematizat mai întâi de toate pe ei înșiși, pentru că au spus: „Pe eretici și pe cei care sunt în comuniune cu ei, ANATHEMA !(de trei ori)” Astfel, în modul acesta părintele Matei l-a anatematizat pe episcopul lui Serafim care este în comuniune cu arhiepiscopul Ieronim al Greciei și s-a anatematizat și pe sine însuși, căci aparține și îl pomenește pe episcopul Serafim! Ce nu pot să înțeleagă acești părinți?

În afară de aceasta, anathema este atributul Sinodului, care o rostește față de ereticii care învață erezia cu capul descoperit (pe față), conform canonului 15 al Sinodului I-II Constantinopol, din vremea Sfântului Fotie cel Mare. Singurul lucru pe care noi trebuie să îl facem este să ne ținem la distanță, prin întreruperea comuniunii noastre cu ei, de ereticii care încă nu au fost condamnați de un sinod; acesta este singurul mod patristic de ferire de întinarea ereziei.

Așadar, pentru că părintele Matei Vulcănescu și cei dimpreună cu el nu pot să facă aceasta, încearcă să se îndreptățească și să apară ca ortodocși, pentru că prin cuvinte sunt împotriva Sinodului din Creta, însă de fapt sunt în comuniune cu cei care îl acceptă.

Cel mai rău lucru este că prin minciuni și calomnii acești părinți denaturează tradiția patristică și ne învață o altă metodă eretică de abordare a ereziei: împreună-mergerea cu aceasta ca iconomie, iar acrivia o numesc extremism. Așadar, toți Sfinții Părinți sunt extremiști și fanatici, pentru că nu au suportat să aibă nici o legătură cu ereticii.

Noi însă preferăm să fim numiți extremiști de către cei care îi hulesc pe Sfinții Părinți și vom urma calea Bisericii lui Hristos. Nădăjduim că va veni momentul în care acești părinți și teologii cu care ei colaborează vor înțelege ce mare tulburare provoacă în rândul oamenilor care vor să stea în fața scaunului de judecată al lui Hristos și să Îi spună cu curaj: Doamne, noi cu toate că suntem păcătoși și vrednici de iad, însă ne-am păstrat credința nefalsificată și întreagă și nu am avut nici o comuniune cu acești eretici și de aceea cerem de la Tine iertarea păcatelor noastre.

Ne rugăm ca toți ortodocșii să fim uniți în fața panereziei ecumenismului și să primim iertarea păcatelor noastre și unirea cu Hristos Cel multdorit. Amin.”

 

Sursa :

https://translate.google.com/translate?sl=el&tl=en&js=y&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Ffanarion.blogspot.ro%2F2018%2F03%2Fblog-post_3.html&edit-text=

https://translate.google.com/translate?sl=el&tl=en&js=y&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&u=https%3A%2F%2Fpaterikiparadosi.blogspot.ro%2F2018%2F03%2Fblog-post_95.html%23more&edit-text=

http://prieteniisfantuluiefrem.ro/2018/03/06/arta-mateita-a-anatematizarii-de-sine-de-ce-mitropolitul-serafim-de-pireu-nu-a-mai-rostit-anatemele-in-duminica-ortodoxiei-din-anul-2012/

4 Comments

  1. Eu nu inteleg 2 lucruri din textul Dvs:
    1) despre ce vrednicie la iad vorbiti, daca ortodocsii vor ajunge la Tronul Stapanului dupa o viata intreaga de participare la viata in Hristos prin tainele Bisericii si asceza crestina?
    Pai la ce foloseste o viata cu 200 zile post / an si zeci de liturghii/an fara a vorbi de sf masluri si vecernii, utrenii acatiste canoane date de duhovnici si dezlegari dupa sute de spovedanii plus zecile de impartasanii cu Tainele Lui Hristos?
    Dupa o asemenea viata,mult diferita de cea a neopaganilor contemporani, spuneti despre crestini ca sunt vrednici de iad ?
    Nu cumva blasfemiati fara sa va dati seama?
    2)in duminica infricosatei judecati se citeste o evanghelie in care criteriul despartirii oilor de capre NU este cel pe baza caruia Dvs pretindeti iertarea in textul de mai sus
    Dvs afirmati explicit ca acele capre din stanga Stapanului (vrednice de iad) vor putea revendica iertarea pe baza “dreptei credinte” desi sunt vrednici de iad pt ca “toate acestea Mie NU Mi le’ati facut”
    E o contradictie bizara in ceea ce spuneti Dvs.
    Creati o teologie a mantuirii care nu este evanghelica si asta ridica un mare semn de intrebare asupra intentiilor dar si a discernamantului Dvs.
    Cu siguranta ultima mea fraza este neplacuta pt Dvs dar purtati discutia pe tema mantuirii intr’o zona care este total diferita de textul evanghelic si asta provoaca o neliniste profunda cititorilor avizati,capabili sa judece nu doar sa va inghita discursul fara sa puna intrebari.

    • Maximus

      Tainele Bisericii sunt lucratoare DOAR in Biserica, si acolo unde NU ESTE Dreapta Credinta lasata noua de Duhul Sfant prin Sfinti NU ESTE NICI BISERICA!
      Caci NU este Biserica FARA Dreapta Credinta , ci aceea e o adunatura de oameni inselati,iar Dreapta Credinta este CARACTERISTICA Bisericii.

      Tainele si Slujbele Bisericii sunt lucratoare nu asa hocus-pocus, ai rostit formula magica si esti “calificat” sa o faci ( harul Preotiei NU se lucreaza IN AFARA Dreptei Credinte !!!) si gata , ai faacut o Taina. NU CUVINTELE ( formulele Liturghiei, Taielor,slujbelor) SFINTESC , aduc PREFEACEREA omului sau a celor consacrate( Painea si Vinul, sau uleiul Maslului, apa Aghiasmei mici sau Mari,etc) ci INSASI LUCRAREA Duhului Sfant CHEMAT prin acele cuvinte.
      Si ca Duhul Sfant, Duhul ADEVARULUI SA LUCREZE e OBLIGATORIU sa fie acolo Dreapta Credinta/ Adevarul tinut INTOCMAI dupa Porunca/ REVELATIA Domnului catre Biserica Sa.
      Iar daca popii/credinciosii tai NU TIN Dreapta Credinta nici in Biserica NU SE MAI AFLA , nici pe Duhul Sfant NU POT sa-l mai cheme peste cele slujite de ei/pentru ei.
      Caci pe Dumnezeu NU IL SILESTE NIMENI “Automat” cu cuvintele unei Rugaciuni , fie ea si Epicleza( Rugaciunile Litughiei; ale Sf Taine ,etc) sa lucreze, ci El INSUSI le lucreaza pe acelea( sfinteniile, sfintirea omului prin Taine) DOAR DACA omul RESPECTA Dreapta Credinta care este OBLIGATORIE ca sa se poata face primitor de harul si lucrarile Duhului Sfant/ lui Dumnezeu.

      Asadar pe scurt Dreapta Credina e CONDITIA ESENTIALA si NENEGOCIABILA( prin diverse schimbari prin falsificari mai mai sau mai mici= erezii, insleari) ca omul sa POATA sa primeasca pe Dumenezeu si harul, ca omul sa se afle in Biserica si sa se foloseasca de lucrarile mantuitoare ale lui Dumnezeu pentru om.

      Tii Adevarul de Credinta te afli in Biserica, NU IL RESPECTI INTOCMAI te afli IN AFARA Bisericii intr-o asezarea duhovniceasca dupa mintea stricata a omului cazut si deci in NSEASCULTARE de Dumezeu ceea ce NU MANTUIESTE indiferent ce “formule magice” / Rugaciuni ai face tu sau popa al tau( cel de o teapa cu tine la calcarea Dreptei Credinte si Neascultarea de Dumnezeu).

      Asa ca TOATA Asceza si Praxisul duhovnicesc IN AFARA de Dreapta Credinta este … un fel de gimnastica lumeasca si rostire de formule /cuvinte seci.

  2. Maximus

    n-ai citit cuvantul Psalmului: “5. De aceea nu se vor ridica necredincioşii la judecată, nici păcătoşii în sfatul drepţilor”? (Ps. 1)

    Daca la Judecata Domnului despre care vorbesti Domnul ar folosi DOAR criteriile pomenite in Evanghelia de care amintesti atunci ORICINE ar fi facut faptele bune pomenite acolo (inclusiv ATEII; ERETICII, PAGANII) s-ar afla “Automat” dupa “judecata “/analiza ta de-a dreapta Fiului Omului FARA Dreapta Credinta, cu alte cuvinte Hristos “DEGEABA” a venit in lume daca oamenii se mantuiesc DOAR pe criterii de fapte bune asa cum simplist si fara minte “talcuiesti” tu acea Evanghelie.
    Si daca stim ca NIMENI NU se mantuieste FARA Hristos atunci si talcuirea ta e de teapa celor de la piciorul literei, adica protestanta.

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*