Întreruperea mărturisirii în vremuri de gripă

Care sunt variantele pe care le are la dispoziție un ortodox în aceste vremuri?

Modelul ecumenist: În aceste vremuri episcopii, mitropoliții și patriarhii nu mai urmează Învățătura Bisericii ci o învățătura proprie,lumească și umanistă. Enoriașii care îi urmează pe acești ierarhi apostați se ascund în spatele ”ascultării” de preot sau de ierarh. Dacă preotul sau ierarhul nu mai urmează Învâțâtura Bisericii trebuie să facem ascultare oarbă? Ce ne spun Sfintele Canoane:evident că nu. Trebuie să urmăm Sfintele Canoane și să întrerupem comuniunea cu acești eretici.

Modelul ecumenist este calea sigură către iad.

Modelul ne-ecumenist dar clericalist: Aici sunt mai multe lucruri de spus. Ne referim la categoria de ortodocși care au întrerupt comuniunea bisericească cu ereticii din Biserica oficială. Există preoți, monahi și laici care , în mod canonic și fără a face schismă, s-au îngrădit de ereticii ecumeniști, precum Sfinții Părinți au procedat în istoria Bisericii în situații similare. Dar și aici apar extreme , devieri de la Ortodoxie , în special datorită unui clericalism moștenit din trecutul ecumenisto-papist al Bisericii Romane Oficiale. Mai precis, ortodocșii trebuie să înțeleagă că nu este canonic și nici ortodox să urmezi un duhovnic care este clericalist. Învățătura de  bază a acestora este că duhovnicul clericalist nu greșește niciodată. El nu poate fi contrazis cu nimic fiindca nu greșește niciodată. Singurul drept pe care enoriașii lui îl au este să se supună necondiționat. Fii duhovnicești se transpun în postura de ființe fără gandire sau trăire, duhovnicul gândește în locul lor.

Căteva exemple:

-dintr-o necunoaștere a Credinței Ortodoxe , unii duhovnici au credința că anumite păcate pot fi dezlegate doar de episcop, un preot de rând neavând acestă autoritate. Așa s-a ajuns în situația în care un duhovnic pretinde că este ortodox, că s-a îngrădit de ecumeniști dar pentru anumite păcate își trimite fiii duhovnicești la episopul Longhin ”să le ierte păcatele”.Episcopul Longhin de la Banceni este în comuniune cu ecumeniștii, participă la rugăciuni cu ereticii deci este și la rândul lui eretic. Ce argumente patristice au acesti clericaliști? Niciunul binențeles , doar clericalismul lor. Dacă exista o justificare ortodoxă sau vreun canon aștepăm să ni-l spună și nouă.

-o altă învățătură neortodoxă este aceea conform căreia preotul ia asupra lui din păcatele celor care se spovedesc. Sau că preotul ia o treime din păcate, Hristos o altă treime iar cel ce se spovedește rămâne cu altă treime. Nebunie curată! Sursa este tot o învățătura clericalistă întâlnită la cei care s-au îngrădit de ecumeniști dar se bat cu cărămida în piept că sunt hiper-ortodocși.

Tot aici apar recomandări clericaliste gen: după ce te-ai împărtășit nu ai voie să te speli pe dinți 3 zile. Sau nu ai voie să mănânci pește fiindcă scuipi oasele și se consideră că scuipi Sfânta Împărtășanie. Așteptăm pe clericaliști să ne spună baza canonică pentru astfel de fantezii.

– Duhovnicii clericaliști își cultivă în fața enoriașilor lor un portret de înainte-văzători cu duhul , de cele mai multe ori se ajunge la situatii hilare , de a cere binecuvântare pentru orice lucru mărunt. ”Părinte imi dați binecuvantare să mă tund?” ,” Părinte imi dați binecuvantare să mă duc la piață?”, ” Părinte imi dați binecuvantare să mă spăl pe mâini?”etc. Astfel duhovnicul ajunge un automat de dat binecuvăntări pe bandă rulantă pentru toate nimicurile , totodată prinzând într-o captivitate clericalistă și pe enoriașii lui. Aceștia nu mai pot întreprinde nimic fără consimțământul duhovnicului care ajunge să fie considerat ”luminat de Dumnezeu” în orice problemă. Ne întrebăm cum poate fi atât de ”luminat” dar nu își vede clericalismul în care se află? Cum poate fi ”luminat” un astfel de duhovnic care nici măcar nu înțelege cum funcționează Taina Sfintei Spovedanii? Cei ce urmează un duhovnic clericalist cad într-o idolatrie de tip gherondolatrie. Adica își fac idol din duhovnic. Și pretind că ei sunt ortodocși! Iată în ce înșelare vârtoasă îi impinge diavolul!

-Duhovnicul clericalist pretinde că poate să ierte păcatele auzite la Sfânta Spovedanie. Sau mai este varianta cum că ”prin” duhovnic se iartă păcatele. Adică dacă un credincios ,acasă, în chilia sau în camera lui , Îl roagă pe Hristos să îl ierte, nu capătă iertarea păcatelor deoarece nu este de față duhovnicul? Adică duhovnicul pune monopol pe iertarea păcatelor? Asta e nebunie curată! Sfânta Maria Egipteanca la ce duhovnic s-a spovedit in pustiu? Doar inainte de a muri a venit Sfantul Zosima trimis fiind de Dumnezeu. Sau am mai auzit varianta, evident clericalistă, că păcatele se iartă doar dacă preotul îți citește rugaciunea de dezlegare! În traducere, preotul devine un magician, care spune o rugaciune și astfel, în mod miraculos, păcatele sunt iertate. Adică Mântuitorul Hristos este obligat de rugăciunea duhovnicului să ierte păcatele! De parcă ar putea cineva să-L oblige pe Dumnezeu! Știu oare clericaliștii că rugaciunea respectivă din Molitfelnic nu a existat pănă în secolul XVI? Pâna în secolul XVI nu s-au iertat sau dezlegat păcate?  Acest lucru nu este ortodox, este clericalism moștenit de la papistași și promovat a fi ortodox. Nu există acestă învățătura în credința ortodoxă!

Să observăm acum ravagiile clericalismului în aceste vremuri de epidemie COVID 19.Micile exemple de mai sus insumate conduc catre atitudini ne ortodoxe. Deși clericaliștii pretind că sunt ortodocși și mărturisitori, nu asculta de episcopul ecumenist dar se supun (culmea!) unor decizii guvernamentale care interzic participarea la Sfânta Liturghie. Să ne înțelegem: participarea la Sfânta Liturghie este mărturisire!

„Oricine va mărturisi pentru Mine înaintea oamenilor, mărturisi-voi şi Eu pentru el înaintea Tatălui Meu, Care este în ceruri. Iar de cel ce se va lepăda de Mine înaintea oamenilor şi Eu Mă voi lepăda de el înaintea Tatălui Meu, Care este în ceruri” – Matei 10:32-33.

Atunci când preotul clericalist se supune unor astfel de restrictii, ia decizia de a interzice participarea la Sfânta Liturghie a unor membrii ai Bisericii. Care este canonul care îi dă aceste drepturi? Cum poate cineva să decidă cine participă la Liturghie și cine nu? Cine l-a împuternicit cu acest drept? Hristos? Guvernul? Primăria? Practic un duhovnic care ia o astfel de decizie este echivalent cu a da binecuvantare să nu se mărturisească Ortodoxia! Conștiinta oamenilor îi îndeamnă la mărturisire dar clericalistul le ”dă binecuvântare” să stea acasă!  ”Părinte da-ți-mi binecuvantare să nu mărturisesc! Da fiule ,stai acasă, vii la Liturghie data viitoare că Duminica asta nu ești pe listă!”.  De ce nu ești pe listă? Pentru că cineva (clericalistul) ia decizia de a opri pe unii să participe la Liturghie. Culmea este că și enoriașii au aderat la clericalism și li se pare normal. Păi acum,cand e COVID 19, nu mai suntem mărturisitori? Nu mai mărturisim? Acum este pauză de gripă? Cum poti fi mărturisitor atât timp cât nici nu înțelegi credința? Sfânta Liturghie nu aparține preotului, Sfânta Liturghie este a Bisericii! Mulți dintre credincioși nu înțeleg acest lucru extrem de simplu. Dar … clericalismul este înrădăcinat și actionează! Mai mult: se găsesc tot felul de justificări care mai de care mai halucinante! ”Nu bravăm! Nu îi provocam pe ecumeniști!” Serios? Înseamnă că mucenicii care și-au dat viața pentru Hristos au bravat?!?! Au fost niște provocatori? Nu urmăm exemplul lor? Nu cumva ortodocșii le reproșază ecumeniștilor că nu mai urmează pe Sfinții Părinți și de fapt și ei cad într-un fariseism asemănător? Este ortodox să întrerupi mărturisirea doar pentru ca circula un virus? Fie el si …coronavirus? La fel cum laicii ecumeniști își urmează ierarhii și preoții eretici ”făcând ascultare”, la fel procedează și cei ce s-au ingrădit de ecumeniști urmându-si duhovnicii clericaliști făcând ascultare de reglementari neortodoxe. Se pare că dacă te îngrădești de eretici cazi în clericalism și faci ascultare mai mult de un sistem ateist decat de Dumnezeu.

Modelul Ortodox și patristic. Ortodoxul trebuie să meargă la Sfanta Liturghie. Acest lucru este stabilit prin canoane. Nimeni nu poate să anuleze canoanele și hotărările Sfintelor Sinoade. Nici măcar patriarhul, nici guvernul , nici papa si nici altcineva. Sfanta Liturghie este medicament. De ce ne ținem departe de medicament?

Sfântul Maxim Mărturisitorul spune că întotdeauna la Sfânta Liturghie sfinții îngeri, care stau de față și se roagă pentru noi și împreună cu noi, scriu de fiecare dată pe cei care intră în biserică și se înfățișează cu numele lor înaintea lui Dumnezeu. Cum să nu fiu prezent la măreața slujbă, de vreme ce în Sfânta Liturghie se întâmplă negrăita minune a comuniunii noastre cu Dumnezeu?! Prin Liturghie El ne cheamă să participăm la lucrarea divino-umană a mântuirii.

Statul ateu și Biserica oficială nu înțeleg această Taină dar pretind că respectă libertatea religioasă. În aceste vremuri Biserica este confundată cu Patriarhul Daniel și cu Sinodul ierarhilor eretici. Canoanele si Invatatura Bisericii sunt ignorate. Din nefericire , în mod similar, duhovnicii clericaliști sunt confundați cu duhovnicii ortodocși.

Chiar dacă suntem într-o situație grea să nu uităm că acest lucru se întâmplă cu voia lui Dumnezeu. Să căutăm să urmam viețile Sfinților chiar dacă primim ”ordine” contrare de la alte persoane, fie duhovnici ori altceva. Clericaliști sau nu.

” După roadele lor îi veţi cunoaşte. Au doară culeg oamenii struguri din spini sau smochine din mărăcini? Aşa că orice pom bun face roade bune, iar pomul rău face roade rele. Nu poate pom bun să facă roade rele, nici pom rău să facă roade bune. Iar orice pom care nu face roadă bună se taie şi se aruncă în foc. De aceea, după roadele lor îi veţi cunoaşte” Matei 7,16.

1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*