Noi

-Sunt unii care spun că nu mai este har la ecumeniști și că iconomia lui Dumnezeu a încetat. Ei spun că cei care susțin că ecumeniștii au taine sunt niște netrebnici. Cum că nu va mai fi niciun sinod care să-i condamne pe eretici. Rezultă că aceștia cunosc viitorul, nu consideră că de fapt Dumnezeu conduce creația Sa și că dacă Dumnezeu vrea ca mâine să aibe loc un sinod, atunci se va face sinod. La Dumnezeu orice este posibil. Acești zelotiști însă își impun propriile lor păreri cu orice preț, fără o dragoste duhovnicească și fără niciun Dumnezeu. De fapt pe ei îi interesează doar să-și dea apă la moară propriilor păreri care sunt diferite de cele ale Sfinților Părinți. Ei cred că dacă sunt mulți care cred asemenea versiuni atunci au dreptate. Noi susținem că Sfintele Taine sunt ale lui Dumnezeu și doar El poate să ia Tainele inapoi. Noi susținem că iconomia este a lui Dumnezeu și tot El decide momentul când iconomia ia sfârșit. Precum în vechime, doar un Sinod este în măsură să caterisească, să ia preoția de la un preot. Aceștia susțin că există preoți fără Sfinte Taine, că preoția rămâne pe viață ca o ștampilă pe fruntea celui care a fost hirotonit. Cumva prin caterisire se ia dreptul de a săvârși Sfintele Taine dar nu se ia preoția. Adică persoana caterisită rămâne în starea de preot dar nu mai are dreptul să săvârșască Taine. Sau am mai auzit o teorie cum că ar avea un har nelucrător. Deci se introduce un nou concept : har nelucrător. Nu ar fi mai simplu să plece harul? Decât să fie un har nelucrator?

-Dacă iconomia lui Dumnezeu a încetat, cine este persoana care ne poate spune când a încetat acea iconomie? În ce zi și la ce oră? În ziua în care episcopii au semnat ereziile în Creta? În secunda imediat următoare actului semnării? Sau poate în ultima zi a Sinodului eretic din Creta? Noi credem că Dumnezeu ne va informa prin intermediul unui sinod când a incetat iconomia Sa. Este foarte posibil ca Dumnezeu să informeze lumea acesta după ce noi vom muri cu trupul, adică să nu aibe loc un sinod în timpul vieții noastre.

-Alții susțin teoria că se poate să nu fii ortodox dar nici eretic. Cum că ar exista stări intermediare între ortodox și eretic. Aceștia vorbesc despre părtășia la erezie. Dacă la început susțineau că ereticii nu mai au har dar nici Taine acum au trecut în extrema cealaltă. Își caută adepți considerând că dacă sunt în număr mare au dreptate. Consideră că numărul este important. Uită de Sfântul Maxim care era doar unul singur în acea vreme. Noi considerăm că un om poate fi doar ortodox sau doar eretic.

-Alții susțin că e mai corect să treacă pe calendarul vechi. Cum că am fi sub anatemele din vechime. Atunci Sfântul Paisie Aghioritul nu și-a dat seama de acest lucru? Noi am ajuns la măsuri mult mai mari decat Sf Paisie și corectăm aceste greșeli. Noi considerăm că nu suntem mai presus de Sf Paisie sau Fericiul Filothei Zervakos și rămânem pe calendarul nou deocamdată.

-Unii consideră că întreruperea comuniunii bisericești și îngrădirea față de eretici este opțională și nu obligatorie. Consideră că nu poți să fii eretic fără știință sau fără voie. Noi considerăm că întreruperea comuniunii bisericești față de eretici este obligatorie.

-Unii își fac grupare separată, își fac sectă , considerându-i pe ceilalți eretici sau schismatici. Noi rămânem în Biserică, în episcopia de care aparținem, nu ne ducem la alți episcopi sau în alte episcopii.

-Unii spun că trebuie să fim sfinți ca să mărturisim. Noi afirmăm că toți sfinții au spus despre ei că ei sunt cei mai păcătoși. Sfântul Teodor Studitul spune că “atunci când credința este primejduită nu avem voie să tăcem”.

Noi nu considerăm unele persoane ca fiind Sfinți. Facem acest lucru din acrivie și pentru faptul că acele persoane au săvârșit acte controversate(ex: au pictat eretici laolaltă cu sfinți). Dacă acele persoane sunt într-adevăr sfinți ne vor iubi pentru această precauție. Sfinții nu sunt egoiști , altfel ar fii plină lumea de sfinți.

Noi considerăm scrierile Sfinților Părinți ca fiind pline de Adevăr și de dreapta credință. Orice alte păreri care contravin Sfinților Părinți nu le urmăm. Nu mergem pe “mâna nimănui” dacă nu există fundament patristic. Nu facem din preoți sau din duhovnici idoli.

Cine suntem noi? Noi suntem ortodocșii.

4 Comments

  1. Noi considerăm că întreruperea comuniunii bisericești față de eretici este obligatorie.
    Noi rămânem în Biserică, în episcopia de care aparținem, nu ne ducem la alți episcopi sau în alte episcopii.

    apai astea doua se contrazic pt ca noi avem episcopi ecumenisti ,deci eretici si atuci cum ramine cu separarea de erezie…vorbe in vint contradictii spre icetosarea crestinilor…pai …se poate asa ceva …total NEORTODOX

    • Imi pare rău că nu m-am exprimat în așa fel încăt să înțelegeți. Asta face diferența între un om duhovnicesc și un om simplu. Episcopia este delimitata deja. Episcopia este totalitatea credincioșilor , popor + cler dintr-o regiune. Episcopul eretic ocupă locul sau scaunul episcopal. Și da este eretic. Așteptăm un sinod care să îl caterisească . APoi se poate hirotoni un alt episcop. Mai este varianta în care punem noi un episcop și hirotonim preoși. Adică facem o biserică parlelă. Acest lucru se numește schismă. Nu iesim din Biserică. Rămânem în Biserică și luptăm. fiecare cum poate. Nu este o contradicție între cele doua propoziții. Dvs nu întelegeți ce înseamnă Biserica. Asta este confuzia insuflată în 100 de ani de ecumenism. Dvs priviți episcopia, episcopul sau Biserica într-un mod papist. Va trebui sa uitați învățăturile pe care le aveți și să vi le însușiți pe cele originale , patristice. Citiți pe Sfinții Părinți. Încă se găsesc cărți.

  2. DEVREME CE POMENITI DE EPISCPI EI SUNT ERETICI …ASTA E.Exista si acest cuvint in exprimare.
    Dar neavind acuma episcopi neeretici romani ar fi normal sa se apeleze la alti episcopi ortodocsi antiecumenisti din alte tari ca doar ortodoxia e la fel in toata lumea.Ca dupa cum spunea IPS.Iustinian CHIRA astia nu isi vor mai reveni din erezie. Si stiu ca el era inaintevazator de f.multi ani.

    • 1. spuneți-mi numele acelor episcopi ne-eretici(ar fi mai simplu să-i numiți ortodocși)
      2.Canoanele interzic interferențele unui episcop în altă episcopie
      3. Nu știu ce cărți ați citit, dar văd că sunteți amatoare de viziuni, în care vă încredeți foarte tare. Acest lucru nu este ortodox. Mergeți pe calea înșelării.

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*